Logotyp Spółki Miejskie Budownictwo Mieszkaniowe Sp. z o.o. we Włocławku

Oferta dla Wspólnot Mieszkaniowych i Wspólnot Lokali Użytkowych

Skuteczne zarządzanie zasobami lokalowymi i mieszkaniowymi

Co nas wyróżnia?

  • > Znajomość potrzeb i wymagań naszych Klientów,
  • > elastyczność i dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb,
  • > fachowa i rzetelna obsługa,
  • > racjonalne gospodarowanie funduszami zapewniającymi minimalizację kosztów utrzymania nieruchomości,
  • > atrakcyjne ceny usług.

Oferta dla Wspólnot Mieszkaniowych i Wspólnot Lokali Użytkowych

W celu należytego wykonywania czynności związanych z zarządzaniem nieruchomością zatrudniamy zespół wykwalifikowanych specjalistów. Dodatkowo współpracujemy z wyspecjalizowanymi firmami budowlanymi, porządkowymi. Dzięki nim nie będą się Państwo musieli martwić o żadne bieżące sprawy Wspólnoty. Stawka stanowiąca wynagrodzenie Zarządcy w wysokości 0,78 zł/m2 powierzchni użytkowej budynku została skalkulowana jako koszt rzeczywisty obsługi Wspólnoty.

Poniżej przedstawiamy szczegółowy zakres świadczonych przez Nas usług zarządzania nieruchomością wspólną:

Organizacja Wspólnoty Mieszkaniowej/Lokali Użytkowych przejętej w zarządzanie

Wspólnota Mieszkaniowa/Lokali Użytkowych powstaje z mocy prawa, a oferowana przez nas usługa ma na celu sformalizowanie jej istnienia i obejmuje:

  • wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji REGON;
  • wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji NIP;
  • utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty;
  • stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał;
  • zawarcie stosownych umów niezbędnych do obsługi Wspólnoty.

Reprezentacja wspólnoty

  • reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej;
  • reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami;
  • reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi.

Obsługa administracyjna

  • w przypadku istniejących Wspólnot - protokolarne przejęcie nieruchomości i dokumentacji technicznej, finansowej, prawnej Wspólnoty oraz sprawdzenie ich kompletności;
  • prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali, wielkości udziałów, weryfikowanie stanu prawnego oraz faktycznego nieruchomości wspólnej;
  • zawieranie, kontrolowanie jakości, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów: wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu oraz firmami wywożącymi nieczystości stałe;
  • negocjowanie cen i warunków umów;
  • zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku;
  • zapewnienie utrzymania czystości nieruchomości wspólnej, nadzór nad podmiotami, którym zlecono utrzymanie należytego porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali i innych terenów, do których Wspólnota posiada tytuł prawny;
  • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań właścicieli Wspólnoty (w tym udzielanie Zarządowi Wspólnoty merytorycznej pomocy w organizowaniu i przeprowadzaniu głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów);
  • prowadzenie korespondencji z właścicielami;
  • wyszukiwanie firm świadczących wszelkie usługi, organizacja przetargów i nadzór nad jakością ich wykonania;
  • informowanie na bieżąco właścicieli lokali o wszelkich istotnych okolicznościach faktycznych i prawnych dotyczących nieruchomości wspólnej, działalności Zarządu Wspólnoty.

Obsługa prawna

  • reprezentacja Wspólnoty w stosunkach wewnętrznych, porady prawne, przygotowanie pism, opinii;
  • opracowanie uchwał i innych aktów normatywnych Wspólnoty (regulaminów, statutów);
  • opracowanie i opiniowanie zawieranych umów;
  • podejmowanie działań windykacyjnych wszystkich należności przysługujących Wspólnocie (w tym należnych od właścicieli lokali zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną i fundusz remontowy, z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości wspólnej oraz odszkodowań za bezumowne korzystanie z części nieruchomości wspólnej);
  • przygotowywanie projektów pism procesowych stosowanych w przypadku sądowego dochodzenia należności.

Obsługa bankowo – księgowa

  • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek (wybór banku oraz typu rachunku zależy od decyzji Wspólnoty);
  • realizacja obowiązków finansowo-skarbowych Wspólnoty, w tym zapewnienie, w imieniu i na rzecz Wspólnoty, terminowego opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publiczno-prawnych przypadających na nieruchomość wspólną;
  • prowadzenie wszystkich rozliczeń z dostawcami mediów;
  • prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną (stałe monitorowanie i możliwość przekazywania na bieżąco informacji o stanie rozliczeń Wspólnoty, jak i każdego indywidualnego właściciela lokalu);
  • pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszu remontowego, pobieranie dochodów z pożytków;
  • wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
  • przygotowywanie projektów planu gospodarczego;
  • sporządzanie wymaganych prawem sprawozdań finansowych;

Obsługa techniczna

  • bieżący nadzór nad użytkowaniem obiektów budowlanych na terenie nieruchomości wspólnej w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymywaniem w należytym stanie technicznym i estetycznym celem niedopuszczenia do pogorszenia ich właściwości użytkowych i sprawności technicznej;
  • zapewnienie dokonywania bieżącej konserwacji nieruchomości wspólnej, a w szczególności napraw budynku, jego pomieszczeń, instalacji i urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz z innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej (np. domofony, dźwigi, antena zbiorcza);
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
  • zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
  • zlecanie i kontrola bieżących napraw oraz kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
  • zapewnienie całodobowej obsługi technicznej nieruchomości związanej z działaniem tzw. pogotowia lokatorskiego w zakresie: napraw instalacji i urządzeń wod.-kan., ciepłowniczych, energetycznych czy gazowych;
  • przygotowywanie planów remontowych;
  • przygotowywanie kosztorysów nakładczych i inwestorskich;
  • wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych, przygotowywanie zapytań ofertowych;
  • organizowanie nadzoru inwestorskiego nad wykonywanymi pracami;
  • kontrola prawidłowości wykonania zleconych prac, odbiór i ich rozliczanie.